Första skoldagen!

Nu är första skoldagen avklarad! Trodde att det skulle bli en lugn dag, typ säga hej till lärarna och fara hem nån gång mitt på dagen. Istället visade det sig att vi skulle sluta tjugo över fyra. En aning jobbigt när man bara har sovit tre-fyra timmar inatt (jag vaknade av att jag fick ett sms och blev med ens klarvaken eftersom jag var säker på att klockan var kvart i åtta och att det var Johanna som skrev och frågade vart jag var. Hon skulle nämligen komma till mig kvart i så att vi skulle cykla till skolan. Sms:et var dock från mormor som skrev att jag skulle ha en bra dag, och klockan var itne mer än tio i sex. Lite jobbigt att vakna den tiden när jag inte kunde somna så tidigt igår. Det här med att ändra dygnsrytm är inte min starkaste sida direkt!). Vi hade en massa hål idag som vi inte kommer att ha annars. Vårat schema är inte världens bästa. Vi slutar tjugo över fyra alla dagar utom tisdagar. Då slutar vi tio över tre. Men vi har sovmorgon varje dag! (:O) Och vi har en hel del håltimmar då man kan passa på att gå till gymmet och annat skoj.

Jag höll på att somna på våran svenska lektion i dag. I 90 minuter fick vi sitta och lyssna på Tommy Berg och han pratar alltid om ointressanta saker och tappar tråden alldeles för lätt! Jag tror att jag hängde med på ungefär en tredjedel av vad han sa. Men det brukar bli bättre när vi väl börjar arbeta med något. Vi har haft mycket grupparbeten på svenskan tidigare och jag tycker att det är kul. Hoppas att det blir så i år också!


Mitt schema! Allt som är rosa och gult är lektioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0