Sista kvällen på sommarlovet!

Vi tänkte äta på Smultert, men hade inte koll på öppettiderna. Dom har tydligen stängt på söndagar. Istället blev det kycklingsallad på Okey. Det är alltid gott!
När vi hade ätit begav vi oss till konsum och där inhandlades aceton, blondinschampo och balsam. Tänkte att man måste passa på att köpa lite grejer som man behöver nu eftersom jag har bestämt mig för att spara pengar från och med att skolan börjar om, vilket är imorgon.

Vi for hem till Johanna och snodde en singstarskiva (80-tal). Sedan for vi hem till mig och sjöng. I början var det bara jag och Jo som sjöng, men jag lyckades övertala Christoffer till att sjunga till slut. Han tycket att det är skämmigt eftersom han inte tycker att han sjunger så bra, men jag tycker att han gör det. Han har faktiskt rekord på en låt och jag är inte ens nära det! Vet ni vilken låt det är? Buttons med Pussycat Dolls. Haha, men han är bra på rap helt enkelt!

Vi såg en film också! Vi är som bra på att se filmer. Ikväll blev det Freedom Writers. Jag hade ingen aning om vad den handlade om, men jag måste säga att den var faktiskt riktigt bra! Se den! Det handlade om en klass med en massa ungdomar som alla var olika och de hade haft en tuff uppväxt. Gängbråk och mord var deras vardag. Den här filmen handlar om hur en lärare lyckas förbättra deras liv och göra dem trygga i sig själva. Jag höll på att börja gråta! Det var grymt nära. Och jag brukar nästan aldrig gråta är jag ser filmer (undantaget är titanic, såklart!). Den var bra!

Nu har jag duschat, fönat håret och ska platta det, för det lär jag ju inte hinna imorgon. Det tar i snitt en halvtimme att platta mitt hår, och jag orkar verkilgen inte stiga upp en halvtimme i förväg. Men jag tror att det kommer att bli en bra dag imorgon! Kommer ju att få mitt schema osv. Det avgör hur mitt liv kommer att se ut fram till nästa sommar. Hoppas på ett bra schema (vilket för mig innebär att man inte har så mycket håltimmar utan slutar tidigt istället). Jag vet inte riktigt vilka kurser jag kommer att läsa i år. Jag kanske ska lägga till nå mer? Jag har lagt till matte C redan, men det är ju bra om man har en bred grund sen när man ska söka vidare. Vi får väl se hur det blir helt enkelt!


BIlden har visserligen inget med texten att göra, men jag blev ju som tvungen att lägga upp en bild på min underbara syster som har klippt lugg! Hon börjar tvåan imorgon. Helt söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0