Lugn efter stormen, typ.

Nu känner jag mig betydligt lugnare än för ett par dagar sen. Jag har gjort både svenskaprovet och franskaprovet. Jag missuppfattade en del på svenskaprovet så jag vet inte riktigt hur det gick. Jag skrev typ: "Runorna ansågs vara magiska och en gåva från gudarna. Konsten att skriva runor gick i arv i hövdingafamiljer" när jag bara skulle skriva typ "det fanns runstenar". Aja, strunt samma! Det får gå som det går. Provet var ju lätt och om jag hade läst ordentligt hade jag ju svarat rätt också, haha. Men skönt att det är över i alla fall! Och skönt att franskaprovet är över. Imorse vaknade jag och kom plötsligt på: "FRUKOSTORD!" jag hade totalt glömt bort att vi skulle kunna dom så jag hade inte övat nåt på dem. Så imorse gick jag upp tjugo minuter tidigare för att hinna plugga. Och dessa tjugo minuter gav faktiskt rätt mycket. Jag hann städa också, haha. Fast det beror väl i och för sig på att jag inte spelade piano eller nåt. Det brukar jag göra på morgonen. Typ värma upp rösten lite, för annars låter jag typ som en kråka.

Nu har jag bara hemprovet i samhälls kvar! Vet ni hur otroligt skönt det är? Jag har liksom mera fritid. Fast hela den här veckan är rätt full för min del. Igår hade vi luciaträning i kyrkan, idag övade Accent med storbandet inför julcaféet, imorgon är det genrep i kyrkan, torsdag är det kröning i kyrkan, fredag lussar vi hela dagen, fredag till lördag ska vi vaka, lördagkväll är det Äkta Vara och det far jag på om jag orkar. Men det är nog lugnt. Ska börja med hemprovet ikväll! Jag tycker om hemprov för då kan man skriva i lugn och ro. Och jag tycker om Katarina som sa att jag och Rebecca kan få lite längre tid på oss eftersom vi har lucia typ varenda kväll. Men jag ska försöka att vara klar på söndag ändå, för då har man det bortgjort.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha när du berättade det där om frukostord för mig idag, så fattade jag det som att du kommit på orden då du åt frukost! x'D Det blev så roligt nu när jag läste och tänkte på vad jag uppfattat ;p

2008-12-09 @ 20:16:08
URL: http://randomcurls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0