Titanic

Vi hade ju julcaféet igår och det gickbra! Alla var jätteduktiga på att sjunga och spela och det är alltid roligt att göra såna här arrangemang tillsammans med Gunnar och Magnus. Efteråt hjälpte alla till att städa. Jag pallade inte att bära bänkar och sånt utan hjälpte mamma i köket med disken och allt sånt.

När vi kom hem såg vi Titanic. Jag börjar alltid gråta till den filmen! Speciellt i slutet när han dör. Igår började Erika gråta redan till musiken i början. Efter ett tag gick hon och la sig men jag stannade uppe och såg klart nästan hela. Jag klarade inte av att se slutet, för jag tyckte att resten av filmen var tillräckligt hemsk. Allt blev som ur ett annat perspektiv. Ni vet den där scenen där dom är i lastutrymmet i en bil? Det var som knivhugg i hjärtat.

Har faktiskt kunnat sova ganska bra inatt. Tror att jag somnade vid ett-två tiden och så sov jag ända till åtta. Känns välbehövligt. Nu ska jag peppa mig själv inför en nny skoldag. Efter skolan ska jag, Johanna och Christoffer fara ut på byn. Jag ska bland annat köpa en julklapp till Linnea! Sedan ska vi äta på grillen med några. Ska försöka ha roligt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0