Väggen är nära

Jag har inte haft tid att skriva blogg. Har inte gjort något annat än att plugga på datorn på senaste tiden. Det är ju lite jobbigt! Egentligen har jag inte tid att skriva nu heller, men jag tänkte att det kunde vara bra med ett inlägg så att ni vet att jag lever. 

Helgen har varit mestadels bra! I lördags var jag, pappa och erika på konsert i Piteå och lyssnade på Voicebox. En sjukt bra a capella-grupp. Anledningen till varför vi for dit var att Pontus var med. Han är kompis med våran kusin och dom är med i samma band så vi visste att han är sjukt bra på att sjunga. Pontus storebror Simon var också med i Voicebox. Och dom var sjukt bra! Vi köpte en skiva och jag anar att det är julskivan som kommer att seplas mest här hemma i år.

Sedan for vi och lyssnade på när Linnea skulle sjunga solo. Hon var jätteduktig! Sedan följde hon med mig hem. Vi kom hem typ tio - halv elva nån gång och då kom Erik, Micke och Malin och lite senare kom Linus också. Vi gjorde fem-minuters-kola och började typ se en film, men sen var det ingen som orkade se.

Linnea sov hos mig och igår färgade hon mitt hår. Hon är min personliga hårfärgare, haha. Bra att ha en sån!  Och så sjöng vi och hade roligt. Sedan for vi på Accentövning och efter en disskussion om vilken dag vi ska öva nästa vecka var typ alla irriterade på alla trots att det egentligen inte borde vara några problem eftersom vi har bestämt tidigare att vi övar på onsdagar halv sju. Det passade för alla nyss, och om man väljer att göra annat istället så har man ju själv prioriterat bort accentövningarna och hela kören ska inte behöva anpassa sig när vi redan har kommit fram till vilken dag som passar bäst.

Idag har jag fullt upp hela dagen. Ska fara och träna en stund innan skolan så att jag blir lite piggare. Sedan har jag svenskaprov. Efter det har jag två lektioner till och så slutar jag 16.20. Då ska jag hem och äta och hinner kanske plugga i 45 minuter. Sedan är det luciaträning i kyrkan i två timmar till halv nio och när jag kommer hem ska jag fortsätta plugga. Jag har franskaprov imorgon och jag har inte ens hunnit gå igenom allt än. Hemprovet har jag inte ens kollat på. Det måste jag försöka hinna göra resten av kvällarna i veckan trots att jag är borta flera timmar varje kväll på saker som jag inte får missa. Gaaaaah. Väggen är nära. Snart går jag in i den.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag ska be Katarina om att få framflyttat hemprovet till på typ onsdag eller torsdag nästa vecka. För det funkar inte att vara borta varje kväll och samtidigt göra ett jättetstort prov. (Du måste tänka lite på dig själv, Emmma)

2008-12-09 @ 08:13:23
URL: http://randomcurls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0