Stress!

Jag har riktigt fullt upp senaste dagarna så jag har helt enkelt inte haft tid att blogga. I måndags när jag kom hem från skolan var jag sjukt trött (vilket inte är ovanligt nu eftersom jag fortfarande är täpp i näsan på nätterna. Jag måste vara allergisk mot något. Damm? Det skulle inte förvåna mig för det finns alltid överskott av det i mitt rum). Trots tröttheten så tvingade jag mig själv till att plugga. Har nämligen  prov i franska och svenska nästa vecka och jag vill hinna plugga så mycket utav det nu eftersom vi ska få vårat hemprov i samhälls imorgon så då måste jag plugga det också. Och så är det ju sångläxan och allt sånt som också ska göras. Jag skippade faktiskt att öva på pianoläxan helt och hållet den här veckan. Hur som helst, i måndags pluggade jag i tre timmar innan Linus kom och räddade mig från pluggandet.

Igår hade vi franska. Sista franskalektionen innan provet. Det kändes lite lugnare efter den lektionen, men jag kan fortfarande inte mycket. Men jag är inte lika stressad över provet i alla fall. Efter franskan for jag och tränade. Körde styrketräning tills jag var helt slut och sen cyklade jag och sprang ett tag. Det var jobbigt, men härligt. Det finns inget bättre än att få duscha efter ett hårt träningspass. Eller förresten, ibland är det en massa småbarn som har haft bad som duschar samtidigt som mig och det är liksom bara jobbigt för dom skriker en massa och lyssnar inte på läraren och tar tre år på sig att duscha (okej, jag duschar ofta längre än dem, men ändå).
Sedan hade vi trre lektioner till och efter det hade jag utvecklingssamtal. Det gick rätt bra! Har VG eller MVG i typ allt och ingen ogiltlig frånvaro. Så det känns rätt stabilt. Haha, Sofia hade skrivit att jag var som en stöttepelare i kören och att det verkade som att tjejerna typ lutar sig mot mig och litar på att jag kan allt när vi sjunger och att det var bra att jag är rätt flexibel och kan hoppa mellan stämmorna när det behövs. Känns bra! Jag tycker itne att jag gör så mycket. Försöker bara sjunga rätt och hjälpa till typ.
Efter det for jag hem och åt middag och sedan for jag vidare till församlingsgården där det var luciaträning. Jag hade tur och fick skjuts upp eftersom brorsan skulle fara och åka skidor. Det var bra, för det var kallt ute! Det gick bra att öva. Vi ska lussa imorgon på polarhotell så vi övade på hur vi ska gå in osv. Vi kommer att sjunga a capella. Men det går säkert bra!

Onsdagar är rätt lugna dagar. Fast på idrotten idag kände jag av att jag tränade rätt hårt igår. Vi körde en hinderbana och det var jättekul! Men mitt navelsmycke gick sönder :/ Och det var ju ändå ganska nytt! Köpte det för typ en månad sen. Jaja, sånt händer.
På ensembeln spelade vi jullåtar. Det var kul! Jag spelade piano och trummor och sjöng. Alltså inte samtidigt. Men ändå! Jag fick spela jullåtar på min pianolektion också. Jag sa att jag hade glömt vad jag hade i läxa och att jag inte hade med mig några noter. Egenltigen har jag bara inte haft tid att öva och jag hade nog kvar noterna i väskan sen förra lektionen. Men strunt samma!
Efter skolan for jag till Linus, men sen skulle han till Nybyn och jag skulle plugga. Jag har pluggat i typ tre timmar idag också. Sedan tog koncentrationen slut. Så när jag hade pluggat spelade jag lite piano, översatte låten som jag har som sångläxa (skulle översätta den till svenska och jag tror inte att det kommer att bli så bra, men strunt samma!), och så har jag fixat lucialinne och det till lussningen imorgon. Så nu ska jag försöka slappna av. Ska duscha, äta upp mitt påbörjade äpple och försöka sova så snabbt som möjligt.


Haha, har städat bland mina bilder och hittade den här bilden från förra året. Önskar att jag kunde vara lite stressfri och bekymmersfri nu också. Men snart är det jullov och då ska jag chilla en massa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0