Lucia!

Såg att mitt senste inlägg handlade om luciakröningen så jag kan ju börja med att utvärdera lite. Jessika blev lucia! Jag tyckte att det var jättekul! Jag hoppades att hon skulle bli :) Och förra året hoppades jag på Tea och hon blev ju också. Haha, det blir som jag vill. Men jag fick ju lite panik just när dom skulle ropa upp ett namn. Jag kom på att jag verkligen inte ville bli lucia och tänkte att om det blir jag så kan jag ju inte bara säga nej. Jag blev typ rädd. Det hade ju inte varit så bra att tacka nej i sista ögonblicket, haha. Men ibland kommer man på sånt precis innan. Det var en otrolig lättnad när Jessika blev lucia! Hon passade bra som det. Hon är så himla söt!

Mitt solo gick bättre än jag trodde, men ändå inte jättebra. Gaah, jag måste försöka lära mig att sjunga inför folk. Det känns liksom jobbigt. Min röst börjar alltid skaka och hacka. Men om man jämför med hur hemskt det var för ett år sedan så märker man i alla fall stor förbättring.

Igår lussade vi hela dagen! Vi var på ålderdomshem, banker och dagcenter. Det var roligt! Jag hade kunnat lussa mycket mer! Fast samtidigt var det rätt skönt att få fara hem. Men det känns så tråkigt att allt är typ slut nu. Det har varit så kul att sjunga med tjejerna!

På kvällen träffades jag, Cecilia och Rebecca på konsum och köpte godsaker inför våran vaka. Det känns som att vi har ätit hela natten. När vi såg på film var jag egenligen mätt, men satt och åt en massa morötter för att hålla mig vaken. Om jag slappnar av somnar jag så jag försökte typ att sysselsätta mig med något hela tiden. Vid sex somnade vi i mammas och pappas säng och sov i några timmar. Jag vaknade lite före elva och gick upp och började läsa tidningen. Klockan elva kom Rebecca och Cecilia också upp. Då åt vi frukost och så och sen kom Nicklas och hämtade dem. Men vi hade jätteroligt! Måste göras om! Fast vi kanske sover mera nästa gång? ;)

Idag har jag inga speciella planer. Tänkte skriva lite mer på hemprovet. Ska försöka bli klar imorgon. Skulle vara skönt, för sen har jag inget mer att plugga till. Eller det är typ piano och sång. Vi har terminsuppspelning på onsdag och då ska jag spela och sjunga och jag vet inte riktgit vad jag ska sjunga än. Kanske "Have yourself a merry little christmas" .Det tyckte Sofia iaf. Men då måste jag sänka den gode mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0