Greeeeeece :)

Nu har jag kommit hem från grekland! :) Det var faktiskt riktgt härligt att vara där! Varmt, skönt, soligt! :D VI badade en massa i poolen och havet och så gick vi rätt ofta in till stan på kvällarna och åt på nån restaurang eller glassbar eller så gick vi bara runt och kollade i affärer :) det fanns en massa fint som jag ville köpa, men det var rätt dyrt så jag kunde inte köpa såmycket som jag ville. Men så brukar det ju vara rätt ofta ;P

När vi kom till grekland sov vi en natt i athen (det var JÄTTEVARMT där vi sov så man fick gå och duscha flera gånger under natten för att överleva :P), sen åkte vi båt ut till aegina där vi var i två veckor. Där var det inte lika varmt eftersom ac:n funkade där :) det var typ helt perfekt! Vi bodde på villa colona. Det är typ ett hur med tre lägenheter :) Det var några från skåne som bodde bredvid oss och vi blev helt bra kompisar med dom :D
Varje dag badade vi i poolen en massa! Det var så varmt att man inte orkade ligga uppe och sola så vi var mer i vattnet än på land ;) Men en dag hade en igelkott bajsat i poolen så vi kunde inte bada förrän på kvällen när han som rengjorde poolen hade varit där och städat upp och så ;P och ett par dagar efter det hittade vi en igelkott utanför våran dörr så vi tog en sopskyffel och bar ner igelkotten till låååååånt borta så att den inte skulle komma tillbaka ;)

De dagar då vi inte  var hemma under dagarna badade vi i poolen på kvällarna :) Det var ju 30 grader i vattnet även mitt i natten ^^ en kväll när vi badade såg vi nåt blinkande som for över himlen.. jag trodde att det var ett ufo, lina trodde att det var en fallande stjärna, erika trodde att det var jesus och pappa var tråkig och sa att det var ett flygplan :P haha :)

Skaffade ju även en grekisk pojkvän! Det var en kille vid hamnen som sålde smycken som jag började prata med haha ^^ han frågade om jag hade pojkvän och sen sa att han kunde bli min pojkvän och jag sa okej bara för att jag visste att jag ändå aldrig mer skulle behöva träffa honom ;P och så ville han träffa mig senare den kvällen när han hade slutat jobba men jag kom aldrig tillbaka dit igen :P

Sista natten sov vi i athen på ett hotell som faktiskt var riktgit fint! Hade kunnat sova där i typ en vecka :) Dock sov vi inte så mycket den natten! Jag och erika hade ett dubbelrum tillsammans och nån gång vid tolv försökte vi sova men det var jättevarmt! även om vi inte hade nå täcke och gick och kylde ner oss med vatten hela tiden så var det för varmt för att sova! Vid ett gick vi ner till receptionen för att klaga och gubben som satt där hjälpte oss att ställa om ac:n. VI hade tydligen lyckats ställa in den på extra-varmt. Vi är såååå smarta ;P men efter det somnade vi iaf för då blev det svalt och skönt :) tjugo i tre vaknade vi av att vi var riktigt förkylda och knappt kunde andas! Vi kunde inte somna om eftersom vi nös hela tiden. Efter ett tag kom vi på att det kanske var dun i kuddarna och vi är allergiska mot dun! Vi kastade in dom i garderoben och efter ett tag kunde vi andas igen, men vi kunde inte sova. Vi försökte att sova med handukar som kuddar men det gick bara inte, så vi spelade yatsy, målade naglarna, kollade på typ grekisk mtv osv tills det blev morgon och vi skulle åka buss och flyg och allt så att vi kunde komma hem! :) Den dagen var jag gooode trött ;P

Jag skulle kunna skriva sååååå mycket mer för jag har en massa kul att berätta om, men ingen skulle orka läsa allt ;P Ni kan kolla på lite bilder på min pixbox (memmussa.pixbox.se) och snart kommer det även ut bilder på bilddagboken, men jag har inte orkat lägga upp nåt där än. Men det kommer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0