Åska

Jag förstår mig verkligen inte på vädret! Det har varit samma sak i några dagar nu: först blir det soligt och varmt, sedan lite svalare och lite regn, sedan åska och sedan sol igen! Imorgon måste det ju bli fint väder för det blir ju inte kul att fira midsomamr i regn! Men vi får väl se :)

(Förresten, är det någon som vet varför åskan låter så mkt? Jag fattar inte hur den kan göra det! Förklara gärna för mig haha ;) )




Nu har jag jobbat i två veckor! En vecka kvar innan jag blir ledig och då bär det av till grekland! Sedan umeå, och efter det ska jag jobba igen :) men det blir nog bra tror jag :D

Kommentarer
Postat av: En av alla Andersson

Svar på tal: Åskan låter så mycket för att blixten är så varm, så när den slår i marken värmer den upp luften så snabbt att den bildar en tryckvåg omkring sig. och eftersom ljud är tryckskillnader i luften så blir det en hög smäll av det :-)



Take Care!

2009-01-05 @ 02:02:09
URL: http://pocca.paltkoma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0