Beroende av spets!

Igår när jag skulle åka buss och satt på busstationen (fick sitta där i typ en halvtimme och vänta för jag hade inget bättre för mig) ringde Linus och sa att Charlie skulle åka med samma buss som jag för han skulle vara hos sin pappa som bor i piteå över helgen. Linus, Charlie och deras mamma kom till busstationen och satt och väntade med mig. Sedan gick jag oh Charlie på bussen. Vi satt allra längst bak. Bredvid toaletten, haha. Vi satt och pratade om lite grejer och lekte olika ordlekar och frågelekar och så. Det var roligt med sällskap! Och Charlie är så himla gullig!
När vi kom fram till Piteå väntade Linnea och hennes mamma där. Och Charlies och Linus pappa var också där. Jag har aldrig träffat honom tidigare! Jag sa typ hej, men jag vågade inte säga så mycket mer. Det kändes lite konstigt att jag träffade honom första gången utan att Linus var med. Men han verkar snäll! Han ser snäll ut iaf. Hur som helst så fick jag en kram av Charlie och sen åkte jag och Linnea hem till henne och åt middag. Grymt gott! Sedan öppnade hon presenter, vi kollade i Piteås skolkatalog och så.
Vi dissade Idol och gick in till stan istället. Vi satt på Nodo i några timmar och drack cappuchino och pratade om allt möjligt. Det var mysigt!
Vi var hemma igen vid elva och då poppade vi popcorn och såg på Pirates of the caribean. Linnea är nog lite kär i Johnny Depp, haha!

Idag har vi gått på stan. Jag har äntligen hittat vinterskor! Gaah, jag har ju typ haft panik i några veckor för jag har inte haft några skor att ha på mig. Jag har haft mina lila och då kan jag inte ha en massa färgglada kläder till. Och dom är för stora så jag måste ha tjocksockar i dom. Och dom är trasiga. Och dom luktar så där som mockaskor gör när dom har blivit blöta av att man går i djupsnö och sen får lufttorka några gånger. Inte speciellt mysigt med andra ord. Så nu har jag hittat ett par svarta skor som inte ens har någon klack. (Vilket alla mina skor brukar ha så då kan jag inte gå i dom till skolan för jag får ont i fötterna, funkar endast när man cyklar till skolan alltså.). Jaa, jag har skoproblem.
Sen köpte jag en kofta och en typ skjortklänning som är rutig. Mysigt! Och så har jag köpt underkläder. Det är farligt att köpa underkläder i spets för man blir snabbt beroende. Nu köper jag nya nästan varenda gång jag är i stan. Idag köpte jag tre par trosor och två bh:ar. Och allt måste förstås matcha. Haha, jaase, vilka i-landsproblem!

På busstationer kom det in nå fulla gubbar och pratade högt och mycket om en massa. Dom frågade mig och Linnea om vi kunde sälja cigaretter till dom och sen tog dom kort på oss med mobilerna. Hmm. Och ett par av dom åkte med samma buss som jag hem. När en gick av ropade han "Puss och kram!" till mig, men jag var lite dssig och låtsades att jag inte hörde. Jag tycker att det kan vara kul med folk som är lite onyktra, men det är liksom läskigt när det är gubbar som är äldre än pappa som börjar prata med mig.

Nu ska vi snart fara till Christoffer! Det är tjejerna som ska dit ikväll. Har ingen aning om vad vi ska göra, men det blir säkert roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0