Jag har ett liv, jag vill inte plugga på kvällarna!

Idag har jag haft platt hår. Det är första gången på mer än två månader! Tänkte inte på att det hade gått så lång tid. Men jag märker stor skillnad på håret nu. Det är mycket mjukare och livfullare än förut. Förut var det väldigt nött. Det betyder att det är hälsosamt för håret att skippa plattången ett tag!

Måndagen har gått ganska snabbt. Första lektionen var samhälls. Vi fick tillbaka vårat prov och jag fick mvg. Det var faktiskt oväntat eftersom jag inte trodde att det gick så bra på VG och MVG delen, för jag bara chansade. När jag itne kunde svaren flummade jag bara och skrev någonting om den frågan, fast inte exakt det hon ville att man skulle svara. Men Katarina var snäll med mig, för jag fick rätt på allt utom första frågan som jag inte svarade på.
Sedan hade vi svenska. Tommy pratade på en massa och jag orkade inte vara så engagerad. Satt mest och spelade ett spel (http://www.se.zylom.com/game/270/zuma.html). Efter svenskan for jag till musiken och jag och Sofia spelade och sjöng igenom låten som jag ska sjunga på onsdag. Det gick ganska bra, faktiskt. Men jag känner redan nu att jag kommer att vara nervös när det väl gäller och då kommer allt att skita sig. Men man får väl försöka att göra det bästa av situationen liksom.
Sen hade vi kör! Då sjöng vi igenom de två låtarna som kören ska sjunga på onsdag. Jag tror att det kommer att gå bra. Hoppas att det är många från kören som kan vara med. Vi var itne så många idag.

Jag slutade efter kören idag. VIlken lyx att för en gångs skulle sluta tre istället för tjugo över fyra! Fast sen jag kom hem har jag typ bara pluggat en massa. Jobbigt! Har franskaläxa till imorgon (vilket jag har till varenda tisdag och det är jobbigt. Jag tycker itne om franska. Och jag tycker itne om läxor. Jag har ett liv!! Jag har itne tid att sitta och plugga jämt. Jag har annat att göra på kvällarna än att sitta hemma och dryga framför datorn!) och så har jag matteprov imorgon. Har kollat igenom en del och jag förstår nog typ vad jag håller på med. Men jag satsar inte högt på det här provet. Huvudvsaken är liksom att jag klarar det. Matte är inte min starka sida i år.


Kommentarer
Postat av: Johanna

haha, jag tror inte vi ska klaga på franska läxorna egentligen. Jessika får ju spanska läxa från måndag till tisdag (hon måste alltså sitta och göra läxan på måndagkväll). Sen får hon också läxa från tisdag till måndag. Alltså läxa mellan varje gång.. Och då har dom ju två ggr i veckan, då vi bara har en gång.. ;) hahah;) fast det är ju ändå jobbigt ;D

2008-11-11 @ 17:25:35
URL: http://joohannas.blogspot.com
Postat av: Cissi

Ja undra hur det går för oss på matteprovet då!? :P Jag tror vi ligger gode lika du o jag :P

2008-11-11 @ 22:40:01
URL: http://benjamineriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0