Konsert!

Igår hade vi våran konsert på folkan. Det började med att ensembeln spelade och sjöng. Första låten var Isn't she lovely, det var jag och Julia som sjöng. Andra låten var Gimmie some lovin', det var jag, Linus och Morgon som sjöng. Tredje låten var Sång till friheten och den sjöng jag, Julia och Gunnar. Det var roligt och det gick ganska bra! Efter det körde vi våran Rock Trap. Man typ klappar, käpper, visslar, osv i stämmor. Det är kul!

När ensembeln var klar med låtarna var det dags för det ögonblick som jag har haft mardrömmar om. Jag skulle sjunga You are not alone. Själv. Men det gick i alla fall ganska bra med tanke på hur skakig jag var. Jag frågade många, men ingen hade märkt att jag skakade. Eller så sa dom bara så för att vara snälla, haha. Men helt seriöst så stod jag typ stel som en fiskpinne när jag sjöng för så fort jag rörde någonting så skakade jag. Men jag tog mig i alla fall igenom låten utan några större problem, även om jag i efterhand kände att jag hade kunnat sjunga ut betydligt mer, för jag vet att jag kan bättre. Men av någon anledning blir det aldrig lika bra på scen som hemma vid pianot. En positiv grej är dock att min scenskräck börjar avta mer och mer. Så snart kanske jag vågar sjunga ut ordentligt?

Nog om det. Efter mitt solo var det dags för kören att sjunga. Och jag har ingen aning om vart alla från kören höll hus, för vi var bara typ hälften. Jag och Hanna var enda tjejerna. Men vi hördes tydligen rätt bra på "Goodnight Sweetheart" ändå. Killarna sjöng sitt "do do do do dom" och vi sjöng melodin. Egentligen brukar jag sjunga altstämman på den, för vi brukar ha brist på altar i kören, men idag sjöng båda melodin och sångläraren fick sjunga altstämman. Men jag tror att det blev ganska bra.

Sen sjöng Linus solo! Jag hade varit ensam med att sjunga solo om inte han hade gjort det, men jag övertalade honom om att göra det igår. Han sjöng What a wonderful world med Louis Armstrong. Han var duktig!

Efter det spelade storbandet några låtar och sen var konserten slut. Vi packade ihop alla grejerna och satte dom på släpet för att få dem tillbaka till skolan. Jag, Linus, Hanna och Morgan fick åka på släpet bland alla grejerna. Det var kul! Alla kollade på oss. Why?? Haha, men det var en trevlig kväll. Gör gärna en sån här konsert igen. Fast samtidigt är jag glad att det är över, för mina nerver skulle inte klara mycket mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0