Patrik 1,5

Idag gjorde jag och Cecilia matteprovet. Det gick väl sådär. Tror att jag har rätt på de flesa G-uppgifterna och kanske nån VG. Det  var en del frågor som jag verkligen inte kunde lösa, hur mycket jag än försökte. Men men, det är ju liksom itne hela världen. Men vi ska få genomgångar en del onsdagar efter att de andra har haft lektionen så att vi får gå igenom samma saker och då blir det nog mycket lättare att hänga med. Känns bra!

Vi såg en film idag. Patrik 1,5. Jag tyckte att det var bra! Den handlade om två homosexuella män som skulle adoptera ett barn. De fick besked om att en Patrik som var 1,5 år skulle komma till dem, men de hade blivit nå fel när dom skrev ut pappret. Patrik var 15 år, hatade bögar, hade misshandlat, stulit, osv. Han hade haft en tuff uppväxt. I filmen får man följa problem som homosexuella råkar ut för bland sina grannar osv, och hur Patrik förvandlas och blir snällare, gladare och återfår livsglädjen. Det var en gullig film! Dock irriterande med omogna killar som hela tiden skrek att det var äckligt när de homosexuella paret nuddade vid varandra. Jag fattar inte hur man kan vara så trångsynt! Gaah. Jag blir knäpp på sådana människor som inte kan acceptera andra. Jag gillar dock Hannas kommentar! :)

Det var luciaövning på kvällen! Det var kul, Jag kände igen nästan alla låtarna eftersom de flesta är sådana där vanliga julsånger. Jag, Jessika och Matilda ska kanske sjunga "Himlen i min famn". Och så fick vi prova lucialinnen och sånt! Jag tror nog att det här kommer att vi jättebra!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja himla idioter! Hm. Filmen var ju då asbra iaf. Längtar till på lördag då vi ska se nattbion, hehe ;) Jag har ditt biopass förresten, marianne delade ut dem på bilden idag.

2008-11-12 @ 17:10:22
URL: http://benjamineriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0