Skyltsöndag

Idag sjöng accent på efs. Det gick bra! Det var riktigt mycket folk som lyssnade idag. Det är alltid kul!

Sedan var jag med luciakandidaterna på byn. Vi fick presentera oss och så. Det gick rätt bra. Sedan skulle vi vara på varsin affär och samla in pengar till cancerforskning. Jag fick vara på Kleda. Det var ju som gode perfekt eftersom min faster och kusin jobbar där så jag kunde stå och prata med dom. Det var svårt att få ihop pengar för de flesta handlar med kort så de hade inga kontanter. Men vet ni vem som gav mest pengar? En utländsk man som jag känner lite genom efs. Han är från något afrikanskt land och har inte mycket pengar och han gav mest alla. Det är ganska imponerande. Man blir liksom rörd.

Nu ska jag julpynta mitt rum! Har inte hunnit göra det än. Måste få lite mera julstämning! Och senare ikväll tänkte jag försöka hinna plugga lite också. Jag har franskaprov nästa vecka och har inte börjat plugga till det än. Och det är en del som måste pluggas. Ska försöka översätta texterna idag, för då har jag ju i alla fall gjort lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0