Matte, simning och en massa annat

Idag har jag gjort en massa! Första lektionen var matte. Vi håller på med logaritmer och det är krångligt. Jag fattade ungefär ingenting eftersom jag inte var med på genomgången igår, men Lena (läraren) kom och gav mig en egen liten genomgång så nu vet jag i alla fall hur man gör. Men jag fattar itne när jag nånsin kommer att använda mig av logaritmer i framtiden. Känns lite onödigt med sånt faktiskt. Men men, det är väl lika bra att lära sig det! Jag har förresten misstänkt ett tag att Lena är gravid och idag fick vi veta att hon är i fjärde månaden! Jag skulle ha gissat på typ andra eller tredje, för hon är ju fortfarande helt smal ju. Men det är ju kul att hon ska ha barn! Nackdelen är att vi kommer att byta lärare till våren, precis som vi gjorde förra året när Håkan gick i pension. Det är ju inte så bra. Jag gillade inte vikarien som vi fick istället för Håkan i våras eftersom hon var för nervös så hon räknade alltid fel vid genomgångarna så det var vi som fick rätta henne. Men vi kanske får David? Vet inte om han är bra som lärare, men han är då snäll i alla fall. Och det är ju som ingen risk att han blir gravid eller går i pension heller. Han och hans fru har nyss fått sitt första barn så nu är han pappaledig. Gulligt! (Värst vad alla skaffar barn nuförtiden! Min gamla sånglärare fick ju barn i våras. Är det här någon ny trend bland lärarna eller?)

Sedan var det idrott och då var vi åtta stycken som spelade volleyboll medan de andra orienterade. Vi orienterade förra veckan så då fick vi vara i sporthallen eller på gymmet idag. Det var kul att spela! Jag började dock att sparka bollen, vilket inte var så givande eftersom jag fick den över nätet ungefär 1/10 av alla gånger. Men det är så svårt när man står långt bak och får låga bollar, så då blir det automatiskt så att jag använder fötterna.

Sedan sånglektion! Jag fick en jättefin låt i läxa. Tror att den hette "You are not alone" och det är Michael Jacksson som sjunger den. Det känns som en Emma-låt rent sångmässigt. Tror att den passar rätt bra för min röst.

Eftersom Tommy Berg är på nån kurs (?) så hade vi ingen kulturhistoria och då blev det lite shopping på apoteket för min del. Jag är snart stamkund där ju. Har varit där typ en gång i veckan senaste månaden.

På samhällslektionen gjorde vi liksom inget vettigt. Inte jag i alla fall. Jag var så sjukt trött så koncentrationen på riksdagen och regeringen och voteringar och allting var liksom på noll. Inte bra med tanke på att vi har prov på ett par veckor. men jag orkade verkligen inte. När jag kom hem la jag mig på soffan och vilade för att få mer energi, och det funkade faktiskt.

Efter middagen for jag till badhuset och simmade med Rebecca. Det var jättehärligt! Vi simmade i en timme. Tiden gick helt fort och jag tänkte inte på att jag simmade. Nu är det bevisat att det är mycket roligare att simma med någon än att simma själv. Allt blir ju roligare när man har någon att prata med!

Sedan for jag till Linus! Vi var där ett tag och sen for vi hem till mig och åt mackor och såg på MTV. Oh så hjälpte han pappa att ta ut nå ackord till en låt. Pappa frågade mig förut idag om jag kunde göra det, men jag har typ sämst gehör och kan inte prova mig fram på en gitarr eftersom de ackorden som jag kan är typ D och G. Bra jobbat Emma! Måste lära mig mer! Men tur att Linus har bra gehör och kan sånt där :)

Det här blev ett väldigt lånmgt inlägg motför vad jag brukar skriva. Har du orkat läsa igenom hela? Duktigt gjort!


Simhallen i älvsbyn!


Kommentarer
Postat av: Johanna

jag läste igenom hela :D

2008-10-17 @ 14:44:48
URL: http://joohannas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0