Allt är vackert som ses med kärlekens ögon

Vi blev inte många ikväll! Det var bara jag, Ann, Oscar och Erik. Men det var kul! Först sjöng jag och Linnea lite singstar och Oscar spelade gitarr till låtarna. Han är grymt bra på att spela! När vi hade sjungit pratade vi, spelade spel och sen såg vi på film. Min stora kärlek. Den gick på trean idag. jag har sett den rätt många gånger tidigare men den är som så gullig. Tänk om alla skulle se insidan istället för bara det yttre? Världen skulle nog bli väldigt annorlunda då. Jag tycker att alla går lite väl mycket efter utseendet och glömmer bort att se allt det vackra som finns i människors personligheter. Det första man ser när man träffar någon som man aldrig tidigare sett är ju utseendet och jag tror att man medvetet eller omedvetet är ganska snabb på att döma efter det. I filmen frågade en kille huvudpersonen om han hellre skulle vilja leva med en tjej som bara hade ett bröst eller en tjej med en halv hjärna. Han tvekade på det. Hur dum får man vara? Visserligen var det ju meningen att han skulle vara ett extremfall, men ändå. Jag tycker att insidan är det viktigaste och att alla människor är vackra. Alla ser bra ut på sitt sätt! På en tavla hemma hos min morfar står det: "Allt är vackert som ses med kärlekens ögon". Och vet ni? Det stämmer. Tänk på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0