Stör gärna ;)

Nu har jag kommit hem. Är riktigt trött nu efter en lång skoldag. Att vi hade kulturhistoria näst sista lektionen gjorde ju inte saken bättre. På alla lektioner med Tommy Berg håller jag på att somna för han pratar så tyst och långsamt. Och mycket. Vi fick i läxa att läsa några sidor i kulturboken till imorgon, vilket betyder att jag har ännu mer pluggande som väntar mig ikväll.

Sånglektionen idag gick väl sådär. Kände att min röst inte alls var på topp. Jag fick någon gammal traditionell visa som sångläxa, men jag vet itne i vilket tonart jag ska sjunga den. Sofia sänkte den eftersom hon tycker att jag har ett brett register och kommer lägre än de flesta tjejer gör (:O). Och ändå har jag alltid blivit placerad i sopranstämmor av alla körledare och sånglärare som jag har haft. Jag ska tydligen öva mer på att få en stadig grund på de låga tonerna. Blir nog bra!

På samhällslektionen har vi grupparbete och jag är i samma grupp som Cecilia och Jennifer. Vi håller på med liberalismen och jag skrev om historien bakom osv. Det är väl inte världens roligaste område inom samhällskunskap, men det kan vara kul att veta. Jag tycker om samhällskunskap. Det är faktiskt intressant! Jag ville läsa den här kursen redan förra året så att jag kunde fördjupa sedan och läsa någon fortsättningskurs, men läraren tyckte att jag skulle läsa kursen i år istället så att jag inte skulle få för mycket på ett år. Det var nog smart, för jag är bra på att ta på mig för mycket att göra!

Nu ska vi snart äta middag och sedan ska jag skriva klart historieuppgiften och läsa igenom kulturhistorian och svarar på frågorna till texten. Och engelskan måste jag kolla igenom. Vi ska läsa Romeo och Juliet! Kanske hinner plugga något mer? Jag kommer att vara helt osocial ikväll eftersom jag inte kommer hinna umgås med någon. Men ni får gärna skriva sms och störa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0