Härlig helg!

Dålig uppdatering i bloggen beror på att jag inte har haft tid att ta fram datorn sedan mitt senaste inlägg. Men istället kommer jag nu att skriva om hela helgen.

På förmiddagen på fredagen mådde jag skit. Under natten hade jag lyckats bli hur förkyld som helst och jag började nysa en massa och det rann från ögonen hela tiden så det såg ut som att jag grät och hade gråtit typ i tre dygn. Jag såg riktigt hemsk ut, typ sönderknarkad. Som tur var hade jag inga lektioner förutom min baslektion och det var inte så jobbigt. Jag och Rebecca var i musiken och spelade lite innan lektionen och vissa studer fattade jag verkligen inte varför jag inte låg hemma i sängen istället för jag orkade typ inte leva. Men det blev i alla fall bättre och bättre under dagen. Kanske för att jag drack en massa juice på morgonen? Jag försökte få i mig så mycket c-vitamin som möjligt och åt allt vi hade hemma som innehöll c-vitamin. I princip.

Linnea kom typ halv tre och vi såg på matchen mellan skidlinjen och skol if. Sedan for vi hem till mig och hämtade och lämnade grejer innan vi träffade Johanna, Christoffer, Josefina, Alice, Cissi, Ida och Samuel och åt med dem på ÄP. Det var gott! Sedan for vi och hyrde en film osv och så for vi till folkhögskolan och bakade. Vi spelade utslagspoker (jag vann nästan, haha! jag kom till final och det brukar typ aldrig hända mig ;P) sedan spelade vi lite fotboll ute. Eller vi stod i en ring och sprakade bollen mellan varandra.
Filmen som vi hyrde var en skräckis och jag och Linnea var inte så peppade för att se en sådan film så vi spelade ett frågespel istället och efter ett tag gick vi och mötte Linus och hämtade Kågge. N'r vi kom tillbaka tillbaka till folkan spelade vi "Med andra ord" och satt och pratade osv.

Lördagen började med accentövning. Det var lite allmänt kaos och okoncentrerat, men det gick helt okej ändå. Efter övningen for jag och Linnea hem och såg på tv och jag spelade lite gitarr. Sedan for vi till Linus där vi åt grillat. Det var gott! VI spelade även lite schack och jag lyckades sparka ut schackbrädet två gånger, efter andra gången gav vi upp.

Kvällen tillbringades hos Johanna. Det var jag, Linnea, Linus, Christoffer och Johanna. Vi spelade spel och såg på film. Mysigt! När Christoffer skulle fara hem for vi hem till mig och här var det fullt av folk. Det var ungefär femton stycken från Erikas konfa som skulle sova här och så var det några fler också som inte sov över men var här under kvällen. Jag var riktigt trött och kände mig osocial mot allt och alla så efter ett tag gick jag och Linus och vilade och jag höll på att somna. Sedan kom Linnea ner och vid ett bestämde vi oss för att vi skulle gå och lägga oss. Erikas kompisar kokade kaffe då för dom tänkte tydligen vara vaken rätt länge. Jag och Linnea somnade typ två nån gång. Det var tjugotvå stycken som sov hos oss så mamma, pappa och Lina sov i husvagnen för dom rymdes inte inne.

Idag har Accent sjungit på efs. Det var väl inte världens bästa medverkande direkt men rätt bra med tanke på hur det gick på övningen. Vi måste verkligen börja öva oftare. Varken Erik eller Viktor var med idag så Linnea spelade piano och jag spelade bas. Vi kom på typ tio i elva att det kunde vara bra att nån spelade bas så pappa kom med basen till mig och jag hann inte öva på någon av låtarna innan mötet började. Detta rekomenderas inte! Men det gick väl hyfsat bra med tanke på att jag aldrig hade spelat låtarna tidigare. Det blev mer rätt än fel iaf!

Efter mötet övade jag och Emmy på några låtar som vi ska sjunga nästa söndag. När vi hade sjungit ett tag var min röst helt slut. Det känns att jag fortfarande är lite förkyld! Men hur som helst så har jag haft en grymt härlig helg! Tack till alla som har gjort min helg så bra! :D Puss på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0